ZİYARETÇİ VE HASTA REHBERİ

Ziyaretçi ve Hasta Rehberi

Ziyaretçilerin Uyması Gereken Kurallar

ÖZEL KÖRFEZ MARMARA HASTANESİNDE ZİYARET SAATLERİ

 

ÖĞLEN:12.00/15.00 AKŞAM:18.00/21.00

 

Hangi hastalar ziyaret edilmemelidir?

– Yoğun bakımda yatan hastalar

-Bulaşıcı hastalığı olan hastalar

-Bağışıklık sistemi bozuk hastalar

(kanser tedavisi alan,  organ nakli yapılmış,  steroid tedavisi alan hastalar)

-Doktorunun ziyarette sakınca gördüğü hastalar

(Bu hastalar için hasta doktorundan uygun zamanlarda bilgi alınır)

GECE NEDEN HASTA ZİYARETİ YAPILMAMALIDIR?

 

  • Gece yalnızca nöbetçi sağlık personeli bulunur, sayıları azdır.

 

  • Ziyaretçiler, onları gereksiz meşgul eder, hizmetin kalitesini düşürürler

 

  • Hastane güvenliğini bozar

 

  • Uyuyan hastalar rahatsız olur

 

  • Hasta hakları ihlal edilir

 

Kimler hasta ziyaretine gitmemelidir?

 

  • 12 yaş altı çocuklar,
  • Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkarma gibi şikayeti olanlar ve bilinen bir enfeksiyon hastalığı olan hastalar
  • Herhangi bir kronik hastalığı olan hastalar

Enfeksiyon almaya yatkın olan kişiler

 

Dikkat edilmesi gereken kurallar

 

  • Hasta ziyareti, ziyaret saatlerinde yapılmalıdır
  • Ziyaret süresi kısa olmalıdır ( tercihen 5-7 dakika)
  • Her hasta başında ikiden fazla ziyaretçi olmamalıdır
  • Hasta yataklarına oturulmamalıdır.
  • Hasta başında ve hastane ortamında herhangi bir yere dokunulmamalıdır.
  • Serum seti, oksijen manometresi gibi hasta ile ilgili tedavi malzemelerine dokunmamalı veya oynanmamalıdır
  • Herhangi bir yere dokunan ziyaretçiler, hemen ellerini sabunlu su ile yıkamalıdır.
  • Hasta başında yüksek sesle konuşulmamalıdır
  • Hastaya doktorunun izni olmaksızın herhangi bir gıda getirilmemelidir
  • Hasta başında herhangi bir şey yenilip içilmemelidir
  • Aynı odada kalan diğer hastalara da herhangi bir gıda verilmemelidir
  • Hastalara getirilebilecek armağan; kitap, çiçek, kolonya olabilir• Kemik iliği nakli ve  organ nakli, kanser tedavisi alan hastalara çiçek getirilmez (çiçekler ile hastalara öldürücü mantar hastalığı bulaşır)
  • Ziyaret esnasında diğer hastalar rahatsız edilmemelidir, gereksiz ve meraklı sorular sorulmamalıdır
  • Hasta mahremiyetine saygı gösterilmelidir
  • Ziyaret esnasında, moral bozucu söz ve davranışlardan kaçınılmalıdır
  • Ziyaret saati dışında, gereksiz ve ısrarlı ziyaret taleplerinde bulunulmamalıdır

Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeksizin hastane terk edilmelidir

REFAKETÇI KURALLARI  

                                                              

  1. Refakatçiler hastane kurallarına uyacaklardır. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir.
  2. Refakatçiler (hekim ve hemşire direktifleri dışında) hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmayacaktır.
  3. Refakatçiler hastaneye ait eşya malzemeleri düzenli ve temiz tutacaklar, hastane malına zarar veren refakatçi, zararı karşılayacaktır.
  4. Sizlere huzurlu bir ortam sağlanması için, hasta ve yakınlarının; hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, gürültü yapmaması şarttır. Ayrıca odalarınızda bulunan televizyonların başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması; doktor vizite saatlerinde ve saat 22.00 den sonra kapatılması gerekir.
  5. Refakatçiler ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastaların hastane dışına çıkarmayacak veya yatağını değiştirmeyecektir.
  6. Refakatçiler hastane dahilin de tütün ve alkollü madde kullanmayacaktır.
  7. Refakatçiler hastaya yiyecek, içecek getirmeyecek, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek, içecek vermeyecektir.
  8. Refakatçiler hasta odaları ve koridorlarda yüksek sesle konuşmayacak, çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmeyeceklerdir.
  9. Refakatçiler hastanemiz yemek hizmetlerinden ayrı bir ücret ödemeksizin yararlanacaklardır.
  10. Refakatçi değişimlerinden servis hemşireleri haberdar edilecektir.
  11. Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber verilecektir.

 

HEKİMİN GÜNLÜK VİZİTLERİ

Hekiminiz her gün sizi yatağınızda ziyaret ederek hastalığınıza ilişkin gerekli değerlendirmeleri yapacaktır. Hekiminizin vereceği talimatlar doğrultusunda hemşireniz takip ve tedavinizi uygulayacaktır.

 

TELEFON KULLANIMI

– Her hasta başında telefon mevcuttur.

– Odanızda bulunan telefonun “0” tuşuna basarak santrale ulaşabilirsiniz. Hastane içi dahili görüşmeleri yapabilirsiniz.

 

KAHVALTI VE YEMEK SAATLERİ

KAHVALTI: 07.00 ile 08.00 arası

ÖĞLE: 11.30 ile 12.30

AKŞAM: 17.00 ile 18.00

Saatleri arasında yemek dağıtımı yapılmaktadır

HEMŞİRE ÇAĞRI SİSTEMİ

Hemşire ihtiyacı olduğunda hasta başı ünitelerinde var olan butona basarak hemşireye ulaşabilirsiniz.

TUVALET BANYO KULLANIMI

– Elektrik ve Musluklar açık bırakılmamalıdır.

– Hijyene dikkat edilmelidir.

– Banyo veya tuvalet içinde iken sorun olursa hemşire çağrı butonuna basarak yardım istenebilir.

– Hastaları refakatçi yada hemşire olmadan tuvalete kaldırmayınız.